זכיינות – אימון
בעולם שבו קהל צרכנים רוצה לקנות רק ממי שהוא מכיר, רשתות קמעונאיות גדלות בקצב מסחרר באמצעות הענקת זכיונות ליזמים פרטיים ובעצם מחלקות כך את הסיכון עם ה"זכיין" שדבר חשוב לו במיוחד הוא זכיינות רווחית, האם באמת כך? האם גם את הרווחים הן מחלקות באותה המידה? מה המניע האמיתי מאחורי הענקת הזכייונות ואיך יכול הזכיין למנף את אותו המניע בדיוק כדי לעשות עסקים ולהצליח?
מה יעמוד בין אותו יזם פרטי לבין ההצלחה עם אותה הרשת?
כמובן! קודם כל האינטגריטי שלו.
הנה תרגיל קטן באינטגריטי כדי להמחיש כמה חשוב העיקרון הזה להצלחה בחיים, בעסקים ובפרט בעסקים קטנים:
נניח שאתה לקוח ואני ספק ואתה לא מכיר אותי ואני פונה אליך בטלפון ומעניין אותך בשרות שחשוב מאד מאד למוצר שלך ואני הספק היחידי בארץ לשרות זה ואני גם מראה לך פוטנציאל להגדלת הרווחים שלך פי 10, כלומר אם הרכיב שלי נכנס למוצר שלך הוא גם מקטין עלויות בצורה משמעותית וגם משדרג את המוצר ומוכר אותו ביג טיים, אתה הולך להיות מיליונר מזה.
אני מרים לך טלפון ומבקש להיפגש איתך. אתה נפגש איתי?
אני קובע איתך פגישה למחרת בשעה בתשע בבוקר. האם אתה מגיע לפגישה? מגיע בזמן?
למחרת בשעה 09:05 לא הגעתי עדיין, מה עובר לך בראש?
השעה 09:10 ועדיין לא הגעתי. מה אתה אומר עלי עכשיו? לא רציני.
השעה 09:30 ,אני עדיין לא הגעתי, וגם לא הודעתי דבר, מה אתה עושה?
בשעה 16:00 אחה"צ אני מתקשר אליך ואומר: קרתה תאונה ולא היה לי את הטלפון שלך………
אנחנו קובעים פגישה מחודשת לאחר שהחלמתי, אז אני מאחר רק בחצי שעה, לא מתייחס לאיחור שלי, לא מתנצל ומתחיל לדבר על המוצר שלי ואני פשוט בן אדם מדהים, המוצר שלי מדליק אותך,
אני אומר לך שאני צריך מקדמה של 10,000 דולר כדי לחבר אותך לשרות….נותן?
יש סיכוי שאתה מוותר על העסקה נכון? אתה לא נותן בי אמון
אתה מקבל מידע חדש, אני אכן זכיין בלעדי של חברה אמריקנית, השרות באמת מוצלח ואני מציע אותו למתחרים שלך? מה אתה עושה?
בכל מקרה אני ממשיך להיות עבורך גורם אטרקטיבי מאין כמוהו ובמקביל אני ממשיך לא לעמוד במילה שאני נותן לך. גם ההבטחות הבאות שלי לא ממש מתגשמות ואתה חסר אונים…..
אוקי, עד עכשיו זה היה המשל ועכשיו נדבר על הנמשל.
במציאות אתה הוא גם הספק וגם הלקוח.
לדוגמא: יש לך רעיון לתכנית שיווקית לעסק שלך, אתה מיד מתקשר לעצמך ומציע לעצמך להיפגש ולשבת על התכנית, אתה מיד מסכים. מכאן ועד לביצוע כבר יש דרך, מדוע? כי אתה מאוד עסוק ואתה "לא מגיע לזה".
האם יש סיכוי שאנחנו לא מגיעים לפגישות שקבענו עם עצמנו? האם נגיע באיחור? כמה מהמחשבות שלך אתה באמת מקיים ביום נתון? כמה מהתכניות והיוזמות שלך אתה מבצע?
כמה פעמים בן האדם לא עומד במילה שלו? ומה הוא אומר על עצמו?
שהוא לא אמין, איתו אני לא עושה עסקים, הוא גמר איתי וכו'.
אנחנו מאמנים חברות חזקות בשוק הזכיינות וביניהן רשת כאן זכיינות – הרשת שדואגת לציבור הצרכנים בישראל.
האם היית מקבל את עצמך לעבודה אצלך?
כלומר, כשהאינטגריטי שלי עם עצמי לא משהו, אני לא עושה עסקים עם עצמי?
זה פוגע בביטחון העצמי שלי. מוריד את האמונה שלי בעצמי…………..
אחרי שעשיתי לכם את העולם שחור בואו נתחיל לעשות לכם אותו לבן. כי כמו שאינטגריטי פוגע בביטחון העצמי שלי באותה צורה בדיוק הוא יכול להעלות אותו. איך עושים את זה?
מתחילים להתאמן לעמוד במילה שלנו, כשבן אדם מתחיל ללכת 3 פעמים לחדר כושר בשבוע, בפעם הראשונה הוא מרגיש טוב, בפעם השנייה מרגיש טוב וכשמגיע יום שישי והוא מסתכל על השבוע שעבר והוא אומר לעצמו: "איזה תותח אני" הלכתי גם יום א' גם ג' וגם ששי, כלומר, מה קורה לו?
הביטחון העצמי שלו בעצמו עולה. וכדי להעלות את הביטחון העצמי שלנו כדאי שנבין שיש רק דבר אחד שהוא בשליטתנו הבלעדית, המילה שלנו!
אנחנו מתחילים לחשוב טוב לפני שמוציאים מילה מהפה שלנו, וברגע הזה נסתכל על האדם שעומד מולנו ונאמר "אני מתחייב לעשות את זה".
כשאנשים עסוקים בלעמוד במילה שלהם ולא בלהימנע מדברים בחיים הם פשוט עושים יותר פעולות איכותיות הם אמרו, התכוונו ועשו.
כשבני אדם עושים יותר פעולות איכותיות מה קורה בסוף?
יש תוצאות. זכיינות כאן היא השיטה שתוביל אתכם אליהן.
המאמר היה מעניין? המשיכו לקרוא על סגנונות תקשורת וגלו איזה דמות המנהל שלכם.